Barcelonasta hotelli

Minun olikin tarkoitus nyt viikonloppuna kirjoittaa ihanasta Barcelonan matkastamme ja nyt saatuani muutaman pyynnön kirjoittaa hotellistamme siellä, niin päätin aloittaa siitä. Me otimme siis erikseen lennot ja hotellin. Yövyimme hotellissa nimeltään Hotel Barcelona Universalimp?type(inv)g(11769638)a(2042464)*. Sain vinkin tästä hotellista ystävältäni, joka oli siellä ollut muutama vuosi aiemmin. Katsoimme toki myös muita vaihtoehtoja, mutta onneksi päädyimme tähän. Hotelli oli kaikin puolin toiveidemme mukainen; sijainti keskeinen, mutta silti rauhallinen (ok, toki suurkaupungissa kuuluu aina huoneeseen jotain ääniä, mutta ainakaan meitä ei pienet äänet haitanneet). Uima-allas ja kattoterassi oli ehdottomasti parasta hotellissa ja siellä tulikin lepäiltyä lähes päivittäin auringossa paistatellen.

Barcelonasta noin ylipäänsä oli meitä peloteltu varkaiden osalta todella paljon. Mielestämme kuitenkin pelottelu oli vähän liioteltua. Toki tavaroista pitää huolehtia enemmän, kuin Suomessa tepastellessa, mutta ei Barcelonassa nyt pelkästään varkaita kuhissut. Hotellilta käveli Ramblalle n 10minuutissa ja ainakin valoisaan aikaan matka oli ihan turvallinen. Pimeään aikaan tulimme kyllä aina metrolla perille saakka ja muutenkin välttelimme pikkukujilla liikkumista. Kaiken pelottelun tuloksena mm metrossakin liikkuessa käänsin sormukseni timantit ympäri ja kelloja säilytimme koko loman safety boksissa ;D Haha, no ihan turhaa oli kaikki panikointi. Barcelona sekä hotellin seutu oli ihan turvallista ja hotellia lähin metopysäkki oli nimeltään muuten Paralel.

Hotellin aamupalasta en pysty sanomaan mitään, sillä me emme sitä syöneet. Tykkään kaupunkilomalla vaihdella aamupalapaikkoja ja Barcelonasta löytyikin mm NYC lempparimme Le Pain Quotidien, jossa kävimme kahtena aamuna ja hotellin läheisyydestä toinen ehkä maailman suloisin paikka, josta kirjottelen vielä lisää.

Meidän päivämme meni melkein aina samalla rytmillä; aamusta heti aamupalalle ja kiertelemään nähtävyyksissä tai kaupungilla, päivällä pikku siesta hotellin uima-altaalla ja illemmalla taas kiertelemään sekä syömään. Yhtenä päivänä kävimme kyllä rannallakin. Tulo ja lähtöpäivästä vielä mainittava, että kattoterassilla on uima-altaan lisäksi myös suihkut, joissa on helppo virkistäytyä jos lento lähtee esimerkiksi myöhään illalla (niinkuin meillä) ja huoneen luovutus on jo aikaisin. Olimme lähtöpäivänä uima-altaalla monta tuntia, jonka jälkeen lähdettiin yhteen ihanaan tapas paikkaan syömään. Ruokailun jälkeen ja ennen kentälle lähtöä teki hyvää päästä suihkuun ja vaihtamaan vaatteita, joka sujui mutkattomasti suihkutiloissa.

En ottanut huoneesta omia kuvia, mutta ne toki näkyy mm tuolta Hotel Barcelona Universalimp?type(inv)g(11769638)a(2042464) *-hotels.comin omilta sivuilta ja muutkin tarkemmat yksityiskohdat hotellista. Jos en osannut jotain tässä huomioida, niin kysy ihmeessä kommenttiboksin puolella 🙂 Kaikin puolin hotelli oli todella hyvä ja kaikki toimi moitteettomasti!

*mainoslinkkejä

Elina / Place for Dreams - -

8 kommenttia “Barcelonasta hotelli

1. En ole koskaan käynyt Barcelonassa, vaikka olen kuullut siitä paljon kehuja. Täytyy kyllä joku kerta varata matka sinne :).

2. Kiitos vinkistä, sinne suunnalle olisimme kesälomalla suuntaamassa ja kaikki vinkit ovat tervetulleita, täytyykin mennä kurkkaamaan tarkemmin hotellisivuja. 🙂 Niin ja tervetuloa CASAan! ♥

1. Kiva, jos vinkeistä on hyötyä! Tarkoitus onkin kirjoitella niitä vielä muutama lisää :)<br />
      <br />
      Voi kiitos myös, on tosi kiva olla nyt täällä 🙂

3. Olen samaa mieltä, että varkaista pelottelu on vähän liioittelua. Näkihän siellä toki niitä hölmöjä, jotka kulki crossbody taakse käännettynä tai unohteli sulkea vetoketjut, jotka on aina hyviä merkkejä varkaille, että &quot;ryöstä minut&quot;. Pidin yhtä hyvää huolta laukustani, kuin kotisuomessakin, eikä ollut ongelmia. :)<br />
    Mitä sanot siitä tapas paikasta? Toivottavasti oli yhtä hyvää, kuin meidän reissulla. 🙂 Kuolasin pelkästä ajatuksesta..

4. Katselin juuri samaa hotellia, kun varasimme Barcan reissulle majapaikkaa. tuosta hotellista oli miinuskommenteissa maininta bedbugseista tms. ja rahojen pölliminen huoneista, joten päädyimme toiseen hotelliin.<br />
    <br />
    Barca on kiva kaupunki ja sieltä löytyy näkemistä &amp; kokemista monelle kertaa.

1. Oho! Meillä ei onneksi ollut ko ongelmia ja kaikin puolin hotelli vaikutti siistiltä ja henkilökunta pätevältä. <br />
      Oikein ihanaa reissua teille, tekisi mieli itsekin jo takaisin 🙂